Friday 6 July 2012

Pandangan Ku.

Hai!!!

hurm hari mcam berlaku dalam hidup aku.benda baik mahupun benda buruk. hurm kalau benda baik tuh takpe la jugakkan. sebab kita akan hargai dan suka benda tuh. ok bercakap pasal benda yang baek berlaku dalam hidup kita ni, itu satu anugerah sebenarnya. hihihi. kan kan?? ni pandangan aku la. memang kita kan suka dan nak sangat benda baek tu sentiasa terjadi kat kita. contohnya macam jadi kaya, jadi cantik hansome dan sihat dan lain lain.

tu la kan manusia. memang suka pada satu bahagian sahaja. tapi bilasatu perkara buruk berlaku macam2 la kita tak puas hati kan?? puihh dasar manusia jugakla kan. lemah dan sengal kadang2 tuh bila berdepan perkara camni. contohnya..haaaa, kalau online tuh tibe2 line buzy kan. pastu macam2 la sumpah seranah yang dihamburkan.

"bodoh, bangang, sial, babi, pan***" dan sebagainya. haaa camtu la. nak nak anak muda darah muda tuh. oiitt terasa pulak aku kan. tapi aku rasa tu ok je sebab kita ni orang muda memang nak perfection je. tak nak lebih tak nak kurang. nak ngam ngam je. tapi tak boleh la selalu cam ni kan. hurm aku dah start cakap merapu ni.

sebenarnya kadang2 Allah tu saja je nak uji kita. tu yang Dia bagi benda buruk kat kita. ala test sikit je. nak usha kita kuat ke lemah ke KO ke. tu aja. cam aku cakap sebelum ni. 'be positive'.  jangan gelabah kan. hihihi

tapi kawan2, ade jugak member kita kat luar sana yang kena sentuh sikit dah berapi cam Yellowstone muntahkan lahar..perghh perit tu der. memang tak aman la camtu. confirm sesat terus. haaa tu yang salah tu. berasap tak kena cara der. tak boleh2. kita orang muda ni kalau Dia uji, kita kena kuat. kita da masa nak pikir mana baek mana buruk. so, chill je jangan salah pilih jalan. redha tu perkara yang lebih baek. hihihi.

jap! ni just pandangan aku yang loket tak berharga. kalau korang rasa post kali ni boleh buat korang pikir sikit pun jadilah. at least aku sampaikan skit peringatan. kan kan?? >.<

#sampai walaupun sepotong ayat. :)

No comments:

Post a Comment