Friday 20 July 2012

puasa lagi!!!

hai!!

hahaha sedar tak sedar dah masuk ramadan agi sekali. sekejap je kan. :p hurm, tu la kita duk asyik leka je.
jadi kalau kita rasa ramadan kita yang lepas2 tu tak berapa nak elok je. so tanam azam baru. nekad dan tekad nak buat dan jalani ramadan kali ni dengan lebih baek dan penuh rasa kerahmatan kan.?? hehehe insyaAllah kita akan dipermudahkan. :)

sebenarnya kita ni manusia suka akan benda yang baek. itu fitrah kehidupan kita. ingat tu. tapi ade yang jadi setan tu kan. kita tertanya tanya. hurm, dalam kes tu sebenarnya dorang yang pilih untuk jadi macam tu. taknak ikut apa yang Allah tetapkan. nama pun manusia kan. pelupa. sentiasa tak cukup -.-"

itu la kita. kita  perlu terima hakikat itu. dan kalau kita nak azam satu perubahan, bulan yang penuh keberkatan ini lah bagus sebagai permulaannya. korang pernah dengarkan.."Allah takkan ubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka yang mengubahnya sendiri.."

hurm korang pun boleh renung, pikir  dan amik pengajaran dari potongan ayat tu. ramadan ni bulan berkat, senang nak dapat pahala, nak hapus dosa dll. hehehe korang pun mesti dah diberitahu byk kali dah pasal kelebihan ramadan kan. hihihi

ok la, post kali ni sampai kat sini je. semoga post ni dapat bagi kesedaran untuk aku dan korang jugak.

#enjoypuasakorangpuaspuas. :)


No comments:

Post a Comment